Search This Blog

Wednesday, April 20, 2011

.: cemburu melihat kau berdua. kenapa? :.

assalamualaikum. hye, there! :)

sejak belakangan ni, selalu lah terjumpa dengan berpasang pasang pasang pasang pasang couple. ouh! ramai sangat. dalam tempat kerja. luar tempat kerja. facebook. twitter. paper. tv. mana-mana lah kan. woah!

okay~ apa kena mengena kan? semua ni dengan aku. sebagai seorang remaja yang dah habis sekolah, mestilah kan hati ini terusik bila terpandang pasangan yang sangat lah sweet ni kan. haih. sejujurnya hati ini cemburu melihat pasangan tersebut. hati ini sering bertanya. hati ini sering menjerit kekeliruan.

pernah lah tanya kawan.

' apa yang orang dapat bila couple eh? tak rasa ke yang 18 tahun ni masih awal? '

pelbagai jawapan yang telah diberi.

' ada orang caring kat kau '. ' ada orang wish semua perkara '. ' ada orang akan bagi semangat '. ada orang yang selalu cakap sayang kau '.

macam tu lah bagai jawapan yang diberi.

okay~ hati ni pun terdetik. tak cukup ke parents yang selama ni caring kat kau? tak cukup ke ada bestfriend yang selalu wish kau bagai? memang lah kan mereka tak selalu ucap sayang. tapi, perbuatan mereka dah luahkan segala.

mungkin ada yang tak puas hati dengan statement aku ni. mungkin aku tak pernah rasa apa yang mereka rasa.

ouh~ komitmen apakah yang mereka kejarkan dalam couple? yakinkan orang itu jodoh kita?

okay~ help me out. terlalu banyak persoalan ni.

sesungguhnya aku bersyukur ALLAH lindungi aku dari segala bagai ini. perasaan cemburu itu adalah ujian untuk menguji hati yang halus ini. alhamdulillah juga dikurniakan sahabat yang memang terlindung dari segala bagai ini. ALHAMDULILLAH!

aku akan menunggu saat itu. saat ALLAH akan mempertemukan dua hati. aku yakin yang ALLAH akan berikan yang terbaik. akan ku gunakan masa muda ini untuk menuntut ilmu sabanyak mungkin dan berbakti untuk orang lain. memang bukan masa lagi untu terjebak segala bagai.

ulang statement: perasaan cemburu itu adalah ujian untuk menguji hati yang halus ini.



:)

4 comments:

  1. wwaahh!!!
    bgus2!!
    xpayah nak susa2 kapel..
    byak sgat komitmen nk kne wat..
    byak sgat bnde nk kne care..
    nnty da kawen, 100% komitmen kite bagi!~ bg yg dah halal tuk kite tuu..
    si dia itu.. sapelah agaknye..
    mari menanti same2 hari itu tiba yea!
    insyaAllah..klu pnjang umo.. :)
    wweee~~

    ReplyDelete
  2. chill la weyh!!!
    siyess!!!
    kalo hang dok pikir pasal bnde ni je..
    mmg prsoalan tu xkan abes!!!
    STUDYYYY dulu!!!!
    family first!
    salah2!!ALLAH FIRST!!!!
    (^_^)

    ReplyDelete
  3. tu lah. ALHAMDULILLAH~ aku ada sahabat macam korg semua. okay~ aku dah faham. dan tak nak fikir dah. lalalalalala.

    ReplyDelete
  4. Baek lah hangout ngn bestfriend!!
    Bru la xmalu tgk movie cam ari nih!!
    HAHAHAHA!!!

    ReplyDelete