Search This Blog

Sunday, February 20, 2011

.: anugerah terindah :.

hye! post kali ni bout LOVE jugak. tapi, bukan lah macam yang sebelum ni. khas untuk sahabat yang tak pernah jemu nak tegur aku. bagi semangat. kau org ANUGERAH TERINDAH yang ALLAH bagi kat aku. :))

aku umpama besi,
yang mudah karat apabila terkena embun,
yang mudah rapuh dibiarkan tanpa jagaan,
semakin lama akan menjadi buruk,
bakal dibuang seperti tiada nilainya,
aku memerlukan pelindung untuk melindung aku dari segala kerapuhan,
pelindung yang tak pernah jemu,
pelindung yang merupakan anugerah terindah,
sahabatlah anugerah terindah yang ALLAH beri untuk melindung aku dari segala kerapuhan.
kadang-kadang aku rasa lemah sangat. bila, ada yang kata ' faezah, kau kuat. aku yakin kau boleh ' , aku rasa lega. kalau dulu time sekolah dok asrama ada lah makanan rohani yang aku dapat. ada cikgu+warden+kawankawan yang sentiasa bagi nasihat. walaupun time tu aku kadangkadang rebel. sumpah aku rindu sangat nak semua tu. 5 tahun yang begitu singkat.
sekarang ni aku bukan lah keseorangan tapi aku je yang kadangkadang rasa keseorangan. padahal, ramai je yang ada kat sekeliling aku. kawankawan baru. dude! kauorang best gila. aku happy dengan kauorang yang tak jemu buat aku gelak ketawa.
dugaan yang aku selalu kata hebat sangat tu bila aku mula jealous dengan orang yang couple. dalam hati ni selalu cakap ' best gila ada orang sayang macam tu. caring gila. selalu ada untuk teman. cute kot diaorg tu'.
tak patut kan. padahal ALLAH tak pernah tinggalkan aku. selalu ada untuk aku. dengar luahan aku. padahal ALLAH bagi aku ibuabah, family, sahabat yang tak ternilai. kenapa pulak aku nak seorang lelaki yang boleh buat aku happy. padahal aku dah ada semua. satu hari nanti ALLAH bagi jugak kan. so, sekarang ni jaga diri dan berusaha jadi wanita yang hebat macam aishah dan siti khadijah. :))
ya ALLAH! aku bersyukur sangat bila hati ni terdetik untuk ingat kat KAU. aku bersyukur sangat bila update blog yang sedihsedih ada sahabat yang selalu bagi komen+kata semangat. aku bersyukur sangat bila handphone aku berbunyi, ruparupanya ada sahabat yang bagi msg yang mereka sayangkan aku.
yang paling aku bersyukur, ALLAH bagi aku ibubapa yang sangat memahami aku. dan sekali lagi kadangkadang aku rebel. ibuabah yang selalu dengar luahan aku. ibu lah yang selalu buat aku lega. tak pernah jemu dengar aku membebel.
aku suka kata-kata ni. thanks a lot fatin syakira, nailah, afiqah kamal, nini. selalu bagi komen dan msg. :))
perempuan yang suci adalah yg dijaga oleh ALLAH,x sedikit pon ALLAH mmbenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya. kerana ALLAH teramat mencintainya..tetapi..andai kita bergelumang dgn cinta lelaki, di mana ALLAH untuk mnjaga kita?ALLAH spt melepaskan kita kepada seorang manusia yg lebih banyak mengecewakan kita..jika kita dtgkan kesedaran dlm diri spaya mnggalkan cinta seorang llki,brmkna ALLAH mhu mengambil kembali kita utk dijagaNYA..mengapa masih perlu ragu2..

so, aku mohon sangat. sahabat! jangan pernah tinggal aku. sebab bagi aku kauorang anugerah yang ALLAH bagi. aku tak akan sia-siakan. insyaALLAH. semoga segala kebaikan kauorang akan diberi kesenangan dan kemudahan oleh ALLAH. :))

3 comments:

  1. insya-ALLAH kteorg xkn tggl ko!!!
    cuz u know why,, WE'RE OHANA,,,
    OHANA MEANS FAMILY...
    & FAMILY NEVER LEAVES BEHIND!!!
    *pinjam ayt naz...
    hahahahaha

    ReplyDelete
  2. sweetheart...
    come hell or high water..
    ..insya allah..
    i will always be by your side..
    ko pon MESTI remind2kan aku gak!

    psssttt..kite kan deskie sejati...
    c_ush kat jiran sndiri...
    ok.tu cite lme..secret2~ (^_^)

    ReplyDelete
  3. thanks nini and pacak! keluarga bahagia~ huhu. aku tak akan lupakan korg. ingat sesama sendiri. :))

    ReplyDelete