Search This Blog

Monday, January 10, 2011

.: tenang, fikir, solusi.. nk boyf? kenapa? perlu ke? :.

salam..
da 18 taon hidup kat muka bumi ni.. ALHAMDULILLAH masih dipanjangkan usia.. x sangka masa berlalu dengan pantas.. zaman sekolah da berlalu.. zaman remaja pon da akhir2 pertengahan.. so, pemikiran pun kena matang lah kan..

18 taon ni lah yg mmbuatkan aku nk cuba mcm2.. tadi aku nangis sbb tgk blog org.. aku tersuka kat someone ni.. dugaan.. ALHAMDULILLAH lepas baca blog tu, aku terus berfikir.. aku reset balik perasaan aku..

semakin hari semakin membuak-buak perasaan ni.. setiap hari tengok bermacam-macam jenis orang.. kadang-kadang jealous sangat dengan org yg ad boyf ni.. kadang-kadang menyampah sangat.. kadang-kadang berharap sangat ad org approach.. kadang-kadang kutuk giler kat org yg ad boyf ni..

ya ALLAH! banyak kan dosa.. x patot ad perasaan macam ni.. ad je cara syaitan nk goda.. tapi memang betol lah selalu berperasaan macam ni.. teringin nak ad boyf.. jeles ngan orang sekeliling.. x patot kan.. ALHAMDULILLAH selalu tergerak hati untuk berfikir sejenak.. selalunya, bila ttba ad perasaan yg mcm2 tu.. aku pun cepat2 lah tukar perasaan tu.. selalu cakap kat diri sendiri..

' faezah, kau ni knape? x yakin dengan jodoh yg ALLAH da tetapkan ke.. bersyukurlah dgn apa yg kau ad.. family+sahabat yg terbaik sekarang ni'..



selalulah berangan yg aku ni pnadai main skateboard..
selalulah berangan yg aku ni melucur d udara..
selalulah berangan yg aku ni melepasi semua palang tangga..
berangan je lah keje aku..
x reti meluncur..
tapi,
cukuplah sekadar berangan..
cukuplah sekadar usha org meluncur..
aku yakin dengan kebolehan yg aku ada..
andai kata aku pandai meluncur..
mna tau kaki aku patah?
mna tau tangan terseliuh?
oleh itu..
aku bersyukur sebab aku x pndai meluncur..
ALHAMDULILLAH..

comelkan!
dulu selalu main kawen2.. ah! cute nyer.. xyah risau kan.. sebab satu hari nnti aku xyah nk main2 lagi.. aku yakin dengan jodoh yg ALLAH nk bagi.. lambat atau awal tu lain kisah.. so, tak perlulah nk ad boyf sekarang ni.. NAUZUBILLAH.. jauhkanlah dari maksiat.. jauhkanlah dari bisikan iblis yg merosakkan iman..



anugerah yg akan sy bagi kpd mr. RIGHT sy.. siapa? sy x tau.. buat masa sekarang mr. RIGHT tu rahsia ALLAH.. sy cuma berdoa yg sy bakal dpt mr. RIGHT yg beriman+baik+berkejaya.. yg boleh bimbing saya ke jalan yg lurus..

pelikkan! baru 18 taon da sbok2 ckp sal ni.. eh! nenek sy kawen umur 18 taon tau.. so, normal lah kan kalo ad perasaan+pemikiran mcm ni.. hidup sekarang ni kene byk berfikir.. lakukan sesuatu bukan mengikut nafsu..

so, the conclusion is no boyf! YAKIN ok.. chill~

2 comments:

  1. haha
    lawak
    tggu 5 taun lagi ko dah kawen!!!

    ReplyDelete
  2. that time 23.. haish~ tak mau la.. awal lah.. 25 jom.. kau dulu eh.. haha!

    ReplyDelete